مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 00:272022-03-06سياسي

نصیحت هِنری کسینجر به اسدالله عَلَم و درس امروز برای اوکراین


حکایت این روزهای اوکراین و دوستی رییس جمهورش با آمریکایی ها یادآور این جمله هنری کسینجر، وزیر اسبق امور خارجه آمریکاست که به عَلَم، وزیردربار پهلوی دوم گفته بود: - خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: حکایت این روزهای اوکراین و دوستی رییس جمهورش با آمریکایی ها یادآور این جمله هنری کسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکاست که به اسدالله عَلَم وزیر دربار پهلوی گفت: دشمنی با آمریکا شاید خطرناک باشد، اما دوستی با آمریکا، مرگ آفرین است.

رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در سال 1395، اعتماد به آمریکا را همچون سراب می دانند و می فرمایند: اگر چنانچه ما خواستیم عقلانیّت را در سایه اعتماد به شیطان ها به کار بگیریم، آنجا جور دیگری خواهد شد.

آیه قرآن در سوره مبارکه نور می فرماید که اَعمالُهُم کَسَرابٍ بِقیعَهٍ یَحسَبُهُ الظَّمئانُ مآءً ؛ مثل سراب، انسان تشنه، زمین خشک را از دور [شبیه] آب می بیند؛ بعد که نزدیک می شود، می بیند لَم یَجِدهُ شَیئًا وَ وَجَدَ اللهَ عِندَه ،(1) می بیند هیچ چیز نیست.

امید بستن به شیطان ها این است؛ امید بستن به قدرت های مادّی و شیطانی این است.

عقلانیّت و تدبیر و کارکرد عاقلانه در مسائل مختلف ـ در دیپلماسی، در مسائل کشوری، در اداره داخل کشور، در تجهیزات، در علم، در صنعت و در غیره ـ کار لازمی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصیحت هِنری کسینجر به اسدالله عَلَم و درس امروز برای اوکراین

نصیحت هِنری کسینجر به اسدالله عَلَم و درس امروز برای اوکراین