مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 12:122022-03-06اقتصادي

مصرف آب در مازندران بیشتر از متوسط سرانه کشوری


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در مازندران به 200 لیتر و در بعضی از مناطق بالادست حتی به 400 لیتر نیز می رسد تصریح کرد: - متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در کشور حدود 160 الی 180 لیتر است.

بهزاد برارزاده با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در جهان 150 لیتر است، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ضروری است در مصرف آب تغییر رفتار دهیم و آب را درست و بهینه مصرف کنیم.

برارزاده با اشاره به اینکه جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است، تاکید کرد: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی مازندران از اعماق بیش از 100 متری زیرزمین برداشت می شود که جایگزین شدن آن بیش از 100 سال زمان نیاز دارد، بنابراین باید قدر این نعمت بی بدیل الهی را بدانیم و تنها با 20 درصد صرفه جویی در مصرف، از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه هرساله در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش شستشوهای خانگی با کاهش فشار و یا قطع آب در شهرها و روستاهای استان مواجه می شویم، اظهار کرد: برای آنکه در ساعات پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز خللی در شبکه توزیع آب رخ ندهد، ضروری است مردم روش های درست و بهینه مصرف آب را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آب در مازندران بیشتر از متوسط سرانه کشوری

مصرف آب در مازندران بیشتر از متوسط سرانه کشوری