مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 08:222022-03-06بين الملل

چرا عده ای برای روسیه، جشن شادی می گیرند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، کیومرث اشتریان استادعلوم سیاسی دانشگاه تهران در روزنامه شرق نوشت: زلنسکی قهرمانی شاید ناآگاه از جنس قهرمان های زرد این روزهای جهان است.

قهرمانی که ظاهرا منازعات استراتژیک غرب با روسیه را نمی داند و با دعوت از ناتو کشورش را به ورطه جنگی خونین کشانده است.

بسیاری از استراتژیست های بین المللی از کیسینجر تا استفان والت در چند دهه گذشته اهمیت اوکراین را یادآور شده اند و به ایما و اشاره و گاه به تصریح گفته اند که در منازعه قدرت بین المللی اگر توازن استراتژیک در اوکراین به هم بخورد، راه برای اقدامات کور نظامی روسیه فراهم می شود.

غرب می داند که فرایند قدرت سازی روسیه در جهان به نظامی گری محدود شده و روسیه نتوانسته است اسباب قدرت اقتصادی-فرهنگی برای خود تدارک ببیند، بنابراین حتما در این چالش بین المللی از قدرت نظامی کور خود استفاده خواهد کرد.

فرض خوش باورانه من این است که زلنسکی که یک بازیگر مجموعه های تلویزیونی است چیزی از منازعات جهانی نمی فهمد و ازاین رو وارد این بازی خطرناک شده است که حداکثر می تواند به قربانی لیبرال دموکراسی و الهام بخش جنبش هایی از این دست تبدیل شود.

او در آکواریوم منازعه قدرت جهانی از خود سخنی ندارد؛ تنها دست ها و لب های خود را تکان می دهد و رسانه های زرد از آن ترجمانی قهرمانانه به دست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عده ای برای روسیه، جشن شادی می گیرند؟

چرا عده ای برای روسیه، جشن شادی می گیرند؟