مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-05پزشكي

سرطانی که سیگاری ها را تعقیب می کند!


سرفه های مداوم و خشک و در برخی موارد همراه با خلط خونی، کاهش وزن، درد در هنگام بلع، ایجاد تنگی نفس و تندی در نفس کشیدن، - حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،درباره سرطان ریه ، اظهار داشت: به علت کارایی ریه و ارتباط بیرونی راه تنفسی، ایجاد سرطان در این بخش از بدن انسان بسیار شایع است.

وی با بیان این موضوع که از بین هر 12 نفر در جهان یک نفر به سرطان ریه مبتلا است،گفت: شیوع این بیماری در همه مردان و زنان به صورت مساوی و یکسان است.

دهقان منشادی ادامه داد: لایه های داخلی بافت ریه عمدتا باعث ساخت کانسر می شوند و در مواردی بسیار نادر و خاص است که بافت دور ریه می تواند مبتلا به سرطان شود.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان اینکه از هر 10 مرگ در مبتلایان به سرطان ریه ، 8 نفر سابقه استعمال دخانیات به ویژه سیگار کشیدن را داشتنه اند، افزود: شایعترین علت ابتلا و حتی مرگ در سرطان ریه از مصرف سیگار است که به تنهایی 85 درصد از ابتلا به این بیماری را در برمی گیرد و 15 درصد باقی مانده از موارد دیگر سرچشمه می گیرد که مهمترین آنها آزبست و آلاینده های هوا است.

  وی اعلام کرد: ترک سیگار در هر زمان باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه خواهد شد و در صورت عدم پرهیز از کشیدن سیگار در افرادی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطانی که سیگاری ها را تعقیب می کند!

سرطانی که سیگاری ها را تعقیب می کند!