مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 08:572022-03-05اقتصادي

پیش بینی برداشت 12 هزار تن کلزا در «دهلران»


مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به اینکه برداشت کلزا از اردیبهشت ماه در دهلران آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود 12 هزار تن کلزا در دهلران برداشت شود.

- علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی دهلران صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه برداشت کلزا از اردیبهشت ماه در دهلران آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود 12 هزار تن کلزا در دهلران برداشت شود.

وی افزود: از مهمترین فواید کشت کلزا مقاومت در برابر کم آبی و ارزش اقتصادی بالا است؛ کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی، در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می کند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راه های سودمند ارتباط بین بخش کشاورزی و صنعت است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث می شود که کشاورزان از خرید تضمینی محصول خود به دلیل استحصال روغن کلزا و کنجاله اطمینان خاطر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از دانه روغنی کلزای استان ایلام در این شهرستان تولید می شود، گفت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا دهلران بیش از 6 هزار و 100 هکتار است که پیش بینی می شود بیش از 12 هزار تن محصول تولید و به مراکز خرید تحویل داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 12 هزار تن کلزا در «دهلران»

پیش بینی برداشت 12 هزار تن کلزا در «دهلران»