مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 09:522022-03-04فرهنگي

دومین دوره مدرسه عقیق به کار خود پایان داد


آثار هنرمندان قمی که در قالب اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق فعالیت می کردند، به نمایش درآمد و با حضور هنرمندان، نقد و بررسی شد.

- دانش اقباشاوی در مراسم اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق که پنجشنبه شب در سینما آیه قم برگزار شد ازساختار فیلم سازی در عرصه فیلم کوتاه گفت و اظهار داشت: نهضت فیلم سازی یک شجره طیبه است که قدم گذاشتن در آن میتواند برای جامعه هم اثر گذار باشد و کسانی که از فیلم می سازند از جمله بانیان خانواده عقیق این شجره را حفظ می کنند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با اشاره به تئوری های مختلف فیلم سازی افزود: در بین همه تئوری های فیلم سازی دونظریه مهم در فیلم سازی از سایر تئوری ها اهمیت بیشتری دارند، یکی از این نظریات اصل را بر میزانسن قرار می دهد و در دیگری اصل کات است.

وی تصریح کرد:فیلم سازانی که رگ وریشه تئاتری دارند پیش فرض را بر میزانسن قرار می دهند در حالی که اصل در سینما بر کات است چرا که ریشه فیلم سازی عکاسی است.

وی با اشاره به اکران سه فیلم کوتاه از ساخته های هنرجویان دومین دوره مدرسه عقیق تاکید کرد: فیلم های همگی از نظر جلوه های بصری و کارگردانی جایگاه خوبی داشند و نشان می دهد که در استان قم ظرفیت کارگردانی و فیلم سازی بالایی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین دوره مدرسه عقیق به کار خود پایان داد

دومین دوره مدرسه عقیق به کار خود پایان داد