مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اسفند 1400 ساعت 06:522022-03-04اقتصادي

گندم را هدر ندهیم/ لزوم استفاده از جایگزین برای سبزه عید


مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گندم یک محصول استراتژیک است و با توجه به شرایط آبی استان به سختی کشت می شود، گفت: مردم برای سبزه عید از هسته مرکبات و جایگزین های دیگر استفاده کنند.

- محسن مهدوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص اهمیت گندم و هدر دادن این محصول در شب عید گفت: گندم یک محصول استراتژیک است و با توجه به شرایط آبی استان به سختی کشت می شود و برای هر یک کیلوگرم از این محصول آب و خاک بسیاری استفاده می شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برخی رسم و رسومات مانند کاشت سبزه عید سبب می شود برخی از محصولات مانند گندم و عدس و .

در این ایام هدر رود و این در حالیست که می توان جایگزین هایی برای آن تعریف کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود مردم مراعات این ایام و شرایط آبی را کنند و اگر در گذشته یک یا دو کیلو گندم برای سبز استفاده می کردند امسال به تعداد ظروف کمتر و مثلاً نیم کیلوگرم گندم بسنده کنند.

مهدوی بیان کرد: همچنین پیشنهاد می شود روش هسته کاری و درخت کاری بیشتر مورد استقبال قرار گیرد و هسته نارنج و پرتقال به جای گندم کشت شود.

استفاده از سبزه عید برای ساخت کود مدیر زراعت جهادکشاورزی استان بیان داشت: سبزه هایی که کاشت می شود در خیابان و رودخانه رها نشود و به محل هایی که ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گندم را هدر ندهیم/ لزوم استفاده از جایگزین برای سبزه عید

گندم را هدر ندهیم/ لزوم استفاده از جایگزین برای سبزه عید