مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 23:272022-03-03فرهنگي

گرامیداشت نظامی گنجوی در اسپانیا


در روز پنچ شنبه ،مراسمی در دانشکده زبان شناسی دانشگاه کمپلوتنسه مادرید اسپانیا پیرامون تاثیرات متقابل فرهنگ و ادبیات ایران و اسپانیا برگزار شد.

- در روز پنچ شنبه ،مراسمی در دانشکده زبان شناسی دانشگاه "کمپلوتنسه" مادرید اسپانیا پیرامون تاثیرات متقابل فرهنگ و ادبیات ایران و اسپانیا برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ،حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در این نشست با اشاره به گرامیداشت شاعر پارسی گوی ایرانی نظامی گنجوی از محققین و اساتید این دانشگاه اسپانیایی درخواست کرد با همکاری با اساتید ایرانی هرچه زودتر آثار ادبی این شاعر بزرگ ایرانی را به زبان اسپانیایی ترجمه کنند .

در این نشست که با حضور حقیقی و مجازی بیش از 200 نفر از علاقمندان به زبان و فرهنگ فارسی برگزار شد، محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در خصوص تاثیرات متقابل فرهنگ و ادبیات دو کشور سخنرانی کرد.

دکتر ائوخنیو لوخان مارتینز رییس دانشکده زبان شناسی دانشگاه کمپلوتنسه مادرید و چهره های دیگری همچون دکتر خوان مارتوس کسادا ، دکتر خوآکین رودریگز وارگاس ، دکتر فاطمه نوری ، دکتر فرناندو کاماچو ، دکتر اعظم بهرامی و دکتر آلفرد کاواناق از جمله سخنرانان این نشست علمی و ادبی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت نظامی گنجوی در اسپانیا

گرامیداشت نظامی گنجوی در اسپانیا