مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-02اجتماعي

صنایع دستی و جاذبه های گردشگری نرماشیر چه هستند؟


براساس اسناد معتبر تاریخی شهرستان نرماشیر یکی از مناطق آباد و پررونق استان کرمان بوده که با توجه به قرارگیری در مسیر کاروان رو، شهرها و آبادی های مختلفی تا حاشیه رودخانه نساء این شهرستان شکل گرفته است.

- ایسنا/کرمان براساس اسناد معتبر تاریخی شهرستان نرماشیر یکی از مناطق آباد و پررونق استان کرمان بوده که با توجه به قرارگیری در مسیر کاروان رو، شهرها و آبادی های مختلفی تا حاشیه رودخانه نساء این شهرستان شکل گرفته است.

در این آبادی ها و شهرها کاروانسراها، قلعه ها، بازارها، آتشکده ها، مساجد، آب انبارها و سایر بناهای حکومتی و تجاری ساخته شده است.

صنایع دستی مشهور شهرستان نرماشیر شامل قالیبافی ، گلیم بافی، مرواریدبافی ، سفالگری و حصیربافی است که با راه اندازی مرکز صنایع دستی و کارگاه های قالیبافی در روستاهای سیدآباد و حسن آباد کناره رونق آن ها دوچندان شده است.

محمدرضا منصوری، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نرماشیر با اشاره به خشکسالی هایی اخیر این شهرستان گفت: صنایع دستی و گردشگری می تواند جایگزینی مناسب برای اقتصاد کشاورزی این شهرستان شود.

وی افزود: با توجه به خشکسالی سال های اخیر روستاهای شمالی نرماشیر و آسیب بخش عظیمی از صنعت کشاورزی این روستاها، اقتصاد گردشگری و صنایع دستی می تواند جایگزینی مناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی و جاذبه های گردشگری نرماشیر چه هستند؟

صنایع دستی و جاذبه های گردشگری نرماشیر چه هستند؟