مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-02اقتصادي

بازگشایی مسیر آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی


معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه از نیاز سه میلیارد تومانی اعتبار برای بازگشایی مسیر مسدود شده آبشار پیران در سرپل ذهاب خبر داد.

- اظهار کرد: بر اثر زلزله سال 96 مسیر دسترسی به آبشار پیران با ریزش سنگ مسدود شد و سرویس بهداشتی که در ابتدای مسیر روستای پیران نیز ساخته شده بود، تخریب شد.

وی افزود: سرویس های بهداشتی در سال های بعد بازسازی شد اما بازگشایی مسیر مسدودی نیازمند تأمین اعتبارات تقریبی سه میلیارد تومانی است و سه ماه زمان برای بازگشایی کامل آن نیاز است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: روستای پیران در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده و به دلیل داشتن ویژگی های خاص طبیعی یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است.

صابر خاطر نشان کرد: آبشار پیران در روستای پیران با چشم انداز زیبا و باغات انجیر، گوجه سبز و گردو و همچنین کوچه باغ های زیبا، این روستا را منحصر به فرد می کند.

وی بیان کرد: مسیر کرمانشاه به سمت روستای پیران از محور ساسانی می گذرد که وجود آثار باستانی و میراث فرهنگی باعث می شود این جاذبه تاریخی نیز مورد بازدید گردشگران قرار بگیرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: صنعت گردشگری در روستای پیران موجب رونق در فروش محصولات باغی و صنایع دستی روستاییان نیز می شود و با ایجاد اقامت گاه های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مسیر آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی

بازگشایی مسیر آبشار پیران نیازمند اعتبار 3 میلیارد تومانی