مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 23:122022-02-28بين الملل

بایدن مقام های سابق دفاعی را به تایوان فرستاد


رییس جمهور آمریکا، هیئتی از مقامات ارشد دفاعی و امنیتی سابق را به نشانه حمایت از تایوان به این جزیره مورد ادعای چین فرستاده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت امریکا گفت: ریاست این هیات را رییس سابق ستاد مشترک ارتش، مایک مولن برعهده دارد.

به گفته این مقام، مگان او سالیوان، مشاور امنیت ملی بوش، و میشل فلورنوی، معاون وزیر دفاع اوباما، افسر نظامی در دوران جورج دبلیو بوش و باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا را همراهی خواهند کرد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت، دو مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آسیا، مایک گرین و ایوان مدیروس، نیز در این سفر که هدف آن نمایش حمایت مستمر ما از تایوان عنوان شده، حضور دارند.

انتظار می رود این هیئت بعد از ظهر سه شنبه وارد تایوان شود و تا عصر چهارشنبه بماند و در این مدت با تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان، چیو کو چنگ وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دیدار کند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان این دیدار و دیدار با تسای را تایید کرد و گفت که زمان آن در طول بحران اوکراین نشان دهنده حمایت آمریکا از تایوان است.

تایوان هفته گذشته گفت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکابه تایوان سفر می کند و با تسای دیدار خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن مقام های سابق دفاعی را به تایوان فرستاد

بایدن مقام های سابق دفاعی را به تایوان فرستاد