مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-28اجتماعي

موانع محلی جهانی شدن هگمتانه


ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان ، عنوان پرونده ای است که قرار است به یونسکو ارسال شود و پس از بررسی و بازدید ارزیابان یونسکو از همدان بستر جهانی شدن تپه هگمتانه و محوطه تاریخی اطراف آن فراهم شود.

سال هاست که همدان چشم انتظار ثبت جهانی حداقل یک اثر است که گویا این آرزو در حال تحقق است اما در این میان موانعی وجود دارد که باید سریع تر و قبل از حضور ارزیابان در همدان برطرف شود تا شاهد از دست رفتن این فرصت طلایی نباشیم.

یکی از موانع مهم بر سر راه جهانی شدن، راه دسترسی بخشی از بازار همدان از سمت تپه هگمتانه است که چند سال قبل با پیاده راه شدن خیابان اکباتان و اعتراض بازاریان ایجاد و آسفالت شد، اتفاقی که از اساس اشتباه بود و باید تا قبل از بازدید ارزیابان حذف شود.

آبان سال 96 بود که با اجرای طرح پیاده راه سازی 6 خیابان تاریخی همدان با مرکزیت میدان امام(ره) مشکلاتی برای تردد بازاریان ایجاد شد، اجرای پیاده راه خیابان اکباتان تا نزدیکی محوطه تاریخی هگمتانه، مسیر آهن فروشان که از خیابان اکباتان می گذشت را دچار مشکلاتی کرد و دسترسی به بازار آهنگران برای کسبه محدود شد و کسبه این بازار به دلیل نداشتن مسیر ماشین رو به استانداری و فرمانداری معترض شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع محلی جهانی شدن هگمتانه

موانع محلی جهانی شدن هگمتانه