مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 08:072022-02-28اقتصادي

اقداماتی برای مقابله با کم آبی تولید برنج گیلان   


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: اقداماتی از جمله لایه روبی انهار، شخم زمستانه؛ وجود منابع برفی خوب می تواند کمک کند با سال کم آبی برای تولید برنج مقابله کنیم.

-     محمدجواد خانی پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برای مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی امسال برنامه داریم 500 کیلومتر از کانال و انهار را لایه روبی شود، گفت:لایه روبی انهار در 7 شهرستان گیلان شروع شده است و به زودی عملیات لایه روبی در دو شهرستان دیگر نیز شروع می شود.

در برخی دیگر از شهرستان ها نیز پیمانکار تعیین شده است.

وی افزود: امسال بحث نوبت بندی آب وجود دارد و تسریع در آبرسانی می تواند در رفع مشکلات روزهای کم آبی اثر گذار باشد زیرا امسال باید بتوانیم در زمان تعیین شده آب را به آخرین مزارع برنج استان برسانیم.

خانی پور ادامه داد: منابع آبی امسال محدود است و برای تامین آب کشاورزی فصل زراعی جدید علاوه بر لایه روبی به طور مستمر جلسه حفاظت از منابع آب در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران برگزار می شود تا شرایط میزان آب در نظر گرفته و تصمیمات به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری باید برای مقابله با کم آبی انجام شود و یکی از این کارها راه اندازی 712 ایستگاه پمپاژ و چاه عمیق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقداماتی برای مقابله با کم آبی تولید برنج گیلان   

اقداماتی برای مقابله با کم آبی تولید برنج گیلان