مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 00:572022-02-27سياسي

هشدار؛ فرسوده سازی و اغتشاش در مرمت!


یکصد سال مرمت در ایران درحالی نقد و بررسی شد که درباره نوسازی و فرسوده سازی به جای مرمت و اغتشاش در رویکرد مرمتگران نوین هشدار داده شد - یکصد سال مرمت در ایران درحالی نقد و بررسی شد که درباره "نوسازی" و "فرسوده سازی" به جای مرمت و "اغتشاش" در رویکرد مرمتگران نوین هشدار داده شد به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست مروری بر مرمت در قرن گذشته که به نقد و بررسیِ مرمت، حفاظت و احیاء در یکصدسالی که گذشت، می پرداخت با حضور کارشناسان و علاقه مندان در موزه ملی ایران به همت ایکوم ایران (شورای بین المللی موزه ها) برگزار شد.

سیداحمد محیط طباطبایی ـ رییس ایکوم ایران ـ با بیان این که هر هویت فرهنگی که سبب حفظ دانش گذشته شود، از نظر ایکوم یک فعالیت موزه ای است و موزه ها نهادی برای معرفی فرهنگ و هویت به آیندگان هستند، گفت: بنا بر این تعریف، حفاظت و نگهداری یکی از اصلی ترین رکن های هویت فرهنگی ایرانی ها است.

برای ایکوم، یک حمام تاریخی که همچون گذشته به کار خود ادامه دهد، به مثابه یک موزه است؛ چرا که مفاهیم فرهنگی را به نسل آینده منتقل می کند.

او یادآوری کرد: چهارم خردادماه 1400 پیش نشستی در حوزه مرمت و احیا از سوی ایکوم ایران برگزار شد و اینک نشست اصلی برگزار می شود و به دلیل اهمیت موضوع امیدواریم که ادامه و استمرار یابد و نتیجه نهایی این نشس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار؛ فرسوده سازی و اغتشاش در مرمت!

هشدار؛ فرسوده سازی و اغتشاش در مرمت!