مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 14:372022-02-27پزشكي

ایران جزو 10 کشور تولید کننده واکسن کروناست


ایران هم اکنون جزو 10 کشور تولید کننده واکسن کرونا در دنیاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا بیگلری،رییس انستیتو پاستوردر همایش ملی کرونا، امنیت و سلامت جامعه که همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج جامعه پزشکی در تالار مدرس انستیتوپاستور برگزار شد، گفت: طی دو سال بیش از دو دهه درباره ساخت واکسن تجربه کسب کردیم.

  بیگلری افزود: زمانی که خبر شیوع بیماری جدیدی به نام کووید 19 از چین در دنیا پخش شد ما مثل تمام دنیا هیچ شناختی از ویروس و طبعاً هیچ آمادگی برای مقابله با آن نداشتیم.

  وی ادامه داد: با اعلام شناسایی اولین بیماران و شیوع بیماری در استان های قم و گیلان کار اصلی ما که تشخیص موارد بیماری بود شروع شد و وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد تمام موارد را برای تشخیص به انستیتوپاستور ارسال کنند.

  وی با اشاره به اینکه اسفند 98 از 64 دانشگاه علوم پزشکی نمونه های مختلف برای تشخیص به انستیتوپاستور ارسال می شد، گفت: اوایل مشکل تجهیزات و کیت هم داشتیم و کشورهای جهان تجهیزات در اختیارمان قرار نمی دادند.

  ایران تنها دارنده شبکه سراسری تشخیص     بیگلری افزود: به دلیل عدم شناخت کافی از ویروس کرونا و اطلاعات کم دنیا نسبت به آن، تشخیص بیماری سخت ترین و چالش برانگیزترین مرحله کارمان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جزو 10 کشور تولید کننده واکسن کروناست

ایران جزو 10 کشور تولید کننده واکسن کروناست