مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 18:272022-02-26سياسي

عملکرد آماری باستان شناسی ایران در یک سال


رییس پژوهشکده باستان شناسی با اعلام آماری از فعالیت های باستان شناسی ایران در یک سال گذشته، ضعیف ترین و پرکارترین استان ها در این حوزه را معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمد مرتضایی ـ رییس پژوهشکده باستان شناسی ـ در نوزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران، گفت: این گردهمایی درحالی برگزار شد که باستان شناسی ایران در تاریخچه کوتاه و نه چندان بلند اوج ها و حضیض های چندی را تجربه کرده و با از سرگذراندن افت و خیزهای بسیار در اندیشه بازسازی و بازتعریف خویش است.

او با بیان این که جامعه فرهنگی ایران از باستان شناسی انتظارات و توقعاتی دارد و باستان شناسی هم در جای خود متقابلاً انتظاراتی و توقعاتی، اظهار کرد: باستان شناسی امروز ایران بر این باور است که اگر بتواند که می تواند خود را، میراث باستانی ایران را و میراث فرهنگی ایران را به گونه ای شایسته و سزاوار مطرح و معرفی کند.

مرتضایی افزود: باستان شناسی امروز ایران با این درک و دریافت که زمان درنگ نیست و زمان حضور در عرصه های بین المللی است برآن شده تا با برنامه ریزی های جامع و کلان نگر در حوزه ایران و ایران فرهنگی به صحنه آید و نقش سازنده ای بر عهده گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد آماری باستان شناسی ایران در یک سال

عملکرد آماری باستان شناسی ایران در یک سال