مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 16:472022-02-26اقتصادي

توسعه باغات همراه با مطالعات بازار ضروری است


مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در برنامه های توسعه ی باغات همراه داشتن مطالعات بازار ضروری است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم در گفتگویی با اشاره به اینکه در برنامه های توسعه ی باغات همراه داشتن مطالعات بازار ضروری است، افزود: در توسعه باغات باید هدف از تولید، بازار محصول، هزینه های تولید و شرایط اجتماعی و فرهنگی موجود، در نظر گرفته شود.

وی درباره وضعیت باغات استان کهگیلویه و بویراحمد در سفر دو روزه به این استان، گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از 11هزار و 400 هکتار باغات مرکبات این استان در اراضی شیب دار واقع شده، مسلماً مدیریت بهینه این باغات جهت افزایش عملکرد کمی و تولید میوه باکیفیت و بازارپسند، با هزینه تولید بالایی همراه است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری تصریح کرد: در راستای افزایش بهره وری، نگهداری، حفاظت و تغذیه باغات موجود و احداث باغات متراکم و نیمه متراکم، استفاده از پایه های مقاوم به زوال و پیوندک های جدید عاری از ویروس و سازگار باید برنامه ریزی شود.

به گفته وی، با توجه به تولید فعلی و بارور شدن باغات جوان احداث کارگاه های سورتینگ، بسته بندی، صنایع فرآوری و تبدیلی جهت کمک به اشتغال، درآمد و معیشت مردم باید در دستور کار قرار گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات همراه با مطالعات بازار ضروری است

توسعه باغات همراه با مطالعات بازار ضروری است