مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 14:072022-02-26پزشكي

داروهایی که نباید همراه با واکسن مصرف کرد


یک داروساز و کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به سئوالاتی در مورد مصرف همزمان دارو با تزریق واکسن کرونا، پاسخ داد.

- دکتر مهشید طهماسبی شنبه 7 اسفند و در پاسخ به این سئوال که چرا باید در مورد مصرف داروها قبل از تزریق واکسن کووید-19، محتاط باشیم؟، گفت: با توجه به اینکه اثربخشی واکسن به میزان پاسخگویی سیستم ایمنی بستگی دارد، اگر بدن بر انجام کار دیگری که سیستم ایمنی را درگیر می کند، متمرکز باشد، پاسخ ایمنی قوی و کافی به واکسن ایجاد نمی شود.

طهماسبی در جواب این پرسش که آیا باید قبل از تزریق واکسن کووید-19 مصرف داروهای روزمره را متوقف کرد؟، گفت: در خصوص مصرف همزمان داروهایی که فرد به صورت روزمره استفاده می کند یا مطابق با نسخه اخیر پزشک در حال استفاده از آنهاست (مانند داروهای فشارخون، دیابت، آسم، داروهای تیرویید، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضدچربی خون، آنتی بیوتیک ها، مولتی ویتامین ها) جای نگرانی نیست و مصرف این داروها می تواند ادامه یابد.

او در خصوص داروهایی که مصرف همزمان آن ها با واکسن کووید-19 نیازمند احتیاط است، گفت: کورتیکواستروییدهای خوراکی و تزریقی، داروهای سرطان و سرکوب کننده سیستم ایمنی و روماتیسم، داروهای ضد التهاب و درد و داروهای آنتی هیستامین، جزو گروه هایی است که مصرف آنها باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهایی که نباید همراه با واکسن مصرف کرد

داروهایی که نباید همراه با واکسن مصرف کرد