مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 14:372022-02-25سياسي

ساخت بزرگ ترین شجره نامه برای تمام بشریت!


محققان موسسه داده های بزرگ دانشگاه آکسفورد(Oxford s Big Data) گامی بزرگ در جهت ترسیم تمامی روابط ژنتیکی میان انسان ها برداشتند، شجره نامه ی واحدی که نشان دهنده اصل و نسب همه ما خواهد بود.

- محققان موسسه "داده های بزرگ" دانشگاه آکسفورد(Oxford s Big Data) گامی بزرگ در جهت ترسیم تمامی روابط ژنتیکی میان انسان ها برداشتند، شجره نامه ی واحدی که نشان دهنده اصل و نسب همه ما خواهد بود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، در دو دهه گذشته شاهد پیشرفت های خارق العاده ای در تحقیقات ژنتیکی انسان بوده ایم که داده های ژنومی صدها هزار نفر از جمله انسان های ماقبل تاریخ را ایجاد کردند.

این موضوع، امکان دستیابی به منشأ تنوع ژنتیکی انسان را برای ترسیم نقشه ای کامل از ارتباط میان انسان ها در سراسر جهان فراهم می کند.

تا پیش از این چالش اصلی، رسیدن به راهی برای ترکیب توالی های ژنوم از پایگاه های داده مختلف و تولید الگوریتمی برای مدیریت داده هایی با این اندازه بود.

با این حال روش جدیدی که روز گذشته توسط محققان موسسه داده های بزرگ دانشگاه آکسفورد منتشر شد می تواند به راحتی داده های چندین منبع را با یکدیگر ترکیب کند و علاوه بر آن در مقیاسی بزرگ، میلیون ها توالی ژنوم را در خود جای دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت بزرگ ترین شجره نامه برای تمام بشریت!

ساخت بزرگ ترین شجره نامه برای تمام بشریت!