مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 10:122022-02-25اقتصادي

صدور سند مالکیت برای 90 درصد اراضی ملی


مدیرعامل کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور گفت: تاکنون برای 124 میلیون هکتار از اراضی ملی سند مالکیت کاداستر صادر شده و حدود 13 میلیون هکتار باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی فلاح در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر 21 شبکه یک سیما درباره اجرای طرح کاداستر در عرصه های ملی افزود: از 164 میلیون هکتار اراضی کل کشور بالغ بر 137 میلیون هکتار عرصه های ملی و دولتی داریم که تاکنون برای 124 میلیون هکتار سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

وی ادامه داد: برای 90 درصد از اراضی ملی سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

فلاح درباره دلایل سرعت گرفتن انجام حدنگار در کشور گفت: از زمان لازم الاجراء شدن قانون جامع حدنگار تا ابتدای سال 99 پیشرفتی نداشتیم، اما در ابتدای سال 99 با اقداماتی که توسط رییس وقت سازمان ثبت اسناد انجام شد این حرکت آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: با تعامل خوب دستگاه ها، تخصیص اعتبارات طی این دو سال بسیار مؤثر بوده است و زیرساخت های لازم فراهم شد تا این اقدامات را انجام دادیم.

فلاح درباره تأثیر این کار در مقابله با زمین خواری هم گفت: زمانی که اسناد کاداستر اراضی ملی را صادر می کنیم محدوده های اراضی ملی و مستثنیات آن دقیق پیاده سازی می شود و در بانک جامع کاداستر تثبیت و سند مالکیت صادر می شود، وقتی که این محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور سند مالکیت برای 90 درصد اراضی ملی

صدور سند مالکیت برای 90 درصد اراضی ملی