مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 16:272022-02-24اقتصادي

صدور مجوز اختصاص 5میلیون مترمکعب پساب به پتروشیمی خراسان شمالی از سوی وزارت نیرو


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: وزارت نیرو مجوز اختصاص آب به میزان 5 میلیون متر مکعب در سال از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد را برای ابلاغ به مجتمع پتروشیمی خراسان صادر کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: وزارت نیرو مجوز اختصاص آب به میزان 5 میلیون متر مکعب در سال از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد را برای ابلاغ به مجتمع پتروشیمی خراسان صادر کرد.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری و مذاکرات انجام شده مجتمع پتروشیمی خراسان استفاده از پساب خاکستری به عنوان آب جایگزین را قبول کرده است.

وی افزود: علاوه بر آن، طبق سند سازگاری این واحد تولیدی تا سال 1403 می توانست از منابع آبی که هم اکنون در دست دارد، استفاده کند.

مرتضوی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی خراسان طی 6 ماه از سال به میزان دو و نیم میلیون مترمکعب آب از چاه هایی که در دست دارد و دو و نیم میلیون متر مکعب آب نیز از رودخانه اترک برداشت می کند.

وی تاکید کرد: با صدور مجوز برداشت آب از پساب به مجتمع پتروشیمی خراسان در واقع نحوه اختصاص آب، به پساب خاکستری تغییر می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود هفت میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب بجنورد در سال تولید می شود، گفت: مجتمع پتروشیمی خراسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز اختصاص 5میلیون مترمکعب پساب به پتروشیمی خراسان شمالی از سوی وزارت نیرو

صدور مجوز اختصاص 5میلیون مترمکعب پساب به پتروشیمی خراسان شمالی از سوی وزارت نیرو