مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-24پزشكي

پشه «آئدس» در همدان مشاهده نشده است/ اقدامات کنترلی برای جلوگیری از ورود به همدان


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه پشه «آئدس» در همدان رویت نشده است گفت: در حل حاضر اقدامات کنترلی برای جلوگیری از ورود این پشه وارداتی به همدان می شود.

- سید جلال بطحایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان نسبت به ورود یک پشه دردسرساز به نام آئدس  به کشور و خطر انتقال سه بیماری ویروسی از طریق آن اظهار کرد: این پشه فعلا در جنوب کشور سمت هرمزگان و بندرعباس مشاهده شده و ما هم در استان اقدام کنترلی را انجام داده ایم چون امکان ورود به همدان هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون این پشه در استان مشاهده نشده و مشکلی نبوده است گفت: با توجه به فصل پرواز احتمال ورود وجود دارد و پیش بینی لازم در استان انجام شده تا اگر مواردی مشاهده شد، بلافاصله شناسایی و کنترل شود.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان بیان کرد: پشه   آئدس معمولا وارداتی بوده و ممکن است با کالاهایی عمدتا از طریق لاستیک های دست دوم و نوعی گل ها به نام بامبو وارد شود و در آب های راکد و مانده تخم گذاری می کند.

وی با تاکید به اینکه با گمرک هماهنگ شده تا از ورود این نوع کالاها به استان کنترل شود خاطرنشان کرد: پشه   آئدس ارتباطی با کووید ندارد و دو الی سه بیماری را باعث می شود عنوان کرد: بیماری منتقله از پشه 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه «آئدس» در همدان مشاهده نشده است/ اقدامات کنترلی برای جلوگیری از ورود به همدان

پشه «آئدس» در همدان مشاهده نشده است/ اقدامات کنترلی برای جلوگیری از ورود به همدان