مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 09:022022-02-24پزشكي

در زمان پوشیدن ماسک صورت از ضدعفونی کننده دست استفاده نکنید


نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که اسپری کردن محلول ضدعفونی کننده روی ماسک صورت برای استفاده بیشتر ممکن است بیشتر از اینکه مفید واقع شود مضر باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که اسپری کردن محلول ضدعفونی کننده روی ماسک صورت برای استفاده بیشتر ممکن است بیشتر از اینکه مفید واقع شود مضر باشد.

به نقل از نیوز، دانشمندان اظهار کردند: در واقع قرار گرفتن در معرض ضدعفونی کننده های مبتنی بر الکل اثربخشی ماسک را کاهش می دهد.

با توجه به تمایل استفاده مجدد از ماسک ممکن است وسوسه افزایش عمر آن با ضدعفونی کردن بین استفاده ایجاد شود اما محققان می گویند که باید از این امر اجتناب شود.

آنان دریافتند که ماسک های تنفسی یکبار مصرف می توانند اثربخشی خود را پس از چهار ساعت قرار گرفتن مداوم در معرض بخارهای ضدعفونی کننده الکلی یا یک اسپری مستقیم ضدعفونی کننده حفظ کنند اما اگر از این مدت بیشتر شود احتمال تخریب جدی تری وجود دارد.

علاوه بر این، قرار دادن ماسک ها در معرض غلظت بالایی از بخارهای الکلی، آن ها را چنان در معرض خطر قرار می دهد که دیگر محافظتی در برابر خطرات موجود در هوا ارائه نمی کنند.

گمان می رود این تحقیق، اولین مورد از نوع خود در جهان باشد که تاثیر بخارهای ناشی از ضدعفونی کننده های دست مبتنی بر الکل و محلول های پاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در زمان پوشیدن ماسک صورت از ضدعفونی کننده دست استفاده نکنید

در زمان پوشیدن ماسک صورت از ضدعفونی کننده دست استفاده نکنید