مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:322022-02-23سياسي

گونە هایی از زیبایی شناسی روابط اجتماعی در گویش کلهری


دکتر «عباس صیدی کلهر» ، نویسنده و فعال فرهنگی در یادداشتی که در اختیار ایسنا گذاشته گونە هایی از زیبایی شناسی روابط اجتماعی در گویش کلهری را مورد بررسی قرار داده است.

- ایسنا/ایلام دکتر عباس صیدی کلهر ، نویسنده و فعال فرهنگی در یادداشتی که در اختیار ایسنا گذاشته گونە هایی از زیبایی شناسی روابط اجتماعی در گویش کلهری را مورد بررسی قرار داده است.

موضوعی که برای ما قابل انکار نیست این است که هنگام برقراری ارتباط کلامی در بعضی جاها دچار مشکل می شویم و در مقابل زبان و گویش وحتی لهجه ی مخاطبان،کنترل یک ارتباط موثر را ازدست می دهیم.

اگر تاکنون نخواسته ایم دلیل این کاستی در ارتباط را بدانیم و آن را جدی نگرفته ایم و حتی مقداری آن را در مرکز توجه خویش قرار نداده ایم به این خاطراست که نمی دانیم زبان ها و گویش های خانوادگی و قومی که به عنوان زبان و گویش مادری نیز از آن یاد می شود،چقدر قادرند در کنترل روانی و زیبایی شناسی در روابط اجتماعی به ما کمک کنند.

باید بدانیم که امروزه صاحبان کلام نافذ و گویش های روان درجامعه کسانی هستند که گفتارشان صریح وسلیس و سرشاراز ترکیب ها و اصطلاحات زبان قومی و خانوادگی آنها است و همین افراد هستند که در جامعه با سپر قراردادن گویش و زبان خویش بدون واهمه از هرگونه لهجه ی بومی و بدون توجه به انعکاس گویش روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونە هایی از زیبایی شناسی روابط اجتماعی در گویش کلهری

گونە هایی از زیبایی شناسی روابط اجتماعی در گویش کلهری