مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 11:022022-02-23اقتصادي

از تصرف سواحل دریایی در خوزستان توسط بخش دولتی تا بلاتکلیفی سواحل رودخانه ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، سالهاست آزاد سازی و یا یکپارچه سازی نوار ساحلی دریاها و رودخانه ها با توجه به آسیب های زیست محیطی که متوجه سواحل کرده اند از دغدغه های جدی ساکنان این مناطق و فعالان محیط زیست بوده است.

اگر چه با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان در سواحل دریاها شرایط گردشگری و تفریحی به وجود نیامده و سازه های دریایی در اختیار بخش دولتی(صنعت و نفت) بوده است اما حفظ حریم تمام مناطقی که مرتبط با محیط زیست است یک وظیفه همگانی است و نباید کسی حق تعدی به آن ها را داشته باشد.

در سواحل رودخانه ها  به ویژه در مقطع اهواز نیز ساخت و ساز های غیر مجاز و غیراصولی در بستر رودخانه سبب کوچک شدن عرض رودخانه و وارد کردن آسیب های جبران ناپذیری به آن شده است.

مهلت بیست روزه رییس جمهور برای آزاد سازی سواحل بر همین اساس بهمن ماه امسال رییس جمهور طی نامه ای به اعضای هیات دولت درخواست کرد: کلیه دستگاه های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی، مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی(حداقل 60 متر از ساحل) اقدام کنند.

در این نامه تاکید شد هر یک از دستگاه های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند ظرف مدت بیست روز  اقدام لازم را انجام و نتیجه برای استحضار را به دفتر رییس جمهور اعلام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تصرف سواحل دریایی در خوزستان توسط بخش دولتی تا بلاتکلیفی سواحل رودخانه ها

از تصرف سواحل دریایی در خوزستان توسط بخش دولتی تا بلاتکلیفی سواحل رودخانه ها