مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 18:022022-02-22دانش

موفقیت جدید محققان دانشگاه شیکاگو در حوزه کوانتوم


دانشمندان برای اولین بار در جهان موفق به ایجاد دیوارهای دامنه کوانتومی در آزمایشگاه شدند که می تواند به روشی قدرتمندتر برای ذخیره اطلاعات کوانتومی منجر شود.

- دانشمندان برای اولین بار در جهان موفق به ایجاد "دیوارهای دامنه" کوانتومی در آزمایشگاه شدند که می تواند به روشی قدرتمندتر برای ذخیره اطلاعات کوانتومی منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، دانشمندان دانشگاه شیکاگو برای اولین بار توانستند نوع جدیدی از شیء کوانتومی به نام دیوارهای دامنه (domain walls) را به میل خود در آزمایشگاه ایجاد کنند که به آنها امکان می دهد پدیده های کوانتومی را با جزییات تجزیه و تحلیل کنند.

این کشف جدید می تواند به جامعه علمی کمک کند تا ذرات کوانتومی عجیب و غریب را بهتر درک کند و به طور بالقوه به توسعه فناوری های کوانتومی جدید در آینده منجر شود.

محققان در مقاله جدیدی که در مجله نیچر (Nature) منتشر شده است، کشف یک اتفاق عجیب را که در اتم ها در دمای بسیار پایین مشاهده شده است، تشریح کردند.

آنها دریافتند که در شرایط مناسب، گروه هایی از اتم ها به دامنه هایی جدا می شوند و بین هر یک از این دامنه ها یک دیوار تشکیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت جدید محققان دانشگاه شیکاگو در حوزه کوانتوم

موفقیت جدید محققان دانشگاه شیکاگو در حوزه کوانتوم