مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:522022-02-21اقتصادي

نگاهی به واردات محصولات فولادی طی 10 ماهه امسال


آمار میزان واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می دهد که هر چه میزان صادرات تولیدات داخلی بیشتر می شود، - واردات به کشور به حداقل نزدیک تر می شود؛ گزارش ارائه شده از میزان واردات اقلام فولادی به کشور طی 10 ماهه امسال نشان می دهد که واردات این کالا کاهش هفت تا 28 درصدی داشته است؛ ضمن اینکه همچنان میزان واردات شمش فولاد برابر 10 ماهه سال گذشته و واردات آهن اسفنجی صفر است.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، از ابتدای سال جاری تا دی ماه در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات مقاطع طویل فولادی هفت درصد، مقاطع تخت 28 درصد و واردات محصولات فولادی 26 درصد کاهش داشته است.

کشور همچنان از واردت آهن اسفنجی بی نیاز است و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده است.

بیشترین میزان واردات فولادی طی 9 ماهه امسال مختص محصولات فولادی معادل 592 هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته که معادل 800 هزار تن بوده، 26 درصد کاهش را تجربه کرده است.

پس از آن میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در 10 ماهه امسال معادل 523 هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به واردات محصولات فولادی طی 10 ماهه امسال

نگاهی به واردات محصولات فولادی طی 10 ماهه امسال