مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:272022-02-21فرهنگي

«خرم دره سرزمین نغمه و زخمه» وارد دنیای کتاب شد


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره گفت: کتاب «خرم دره سرزمین نغمه و زخمه» اثر ناصر حسین خانی، نویسنده خرم دره ای منتشر شد.

- ایسنا/زنجان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره گفت: کتاب خرم دره سرزمین نغمه و زخمه اثر ناصر حسین خانی، نویسنده خرم دره ای منتشر شد.

ایرج داوودبیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این کتاب ارزشمند حاصل سال ها مطالعه و پژوهش میدانی نویسنده و تبلور پیشینه ای به ژرفای تاریخ و فرهنگی اصیل و پویا که وجه مشترک همه ما است، عنوان کرد: بعد از کتاب خرم دره، پنجره سبز تاریخ ، این کتاب دومین اثر تاریخی این نویسنده خرم دره ای است که به زودی مراسم رونمایی از آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موسیقی در خرم دره از قدمت دیرینه ای برخوردار است و امروز این شهرستان در استان ریشه اصیلی در موسیقی دارد، تصریح کرد: خرم دره با وجود هنرمندانی چون (دده گلاب) قطب موسیقی آشیقی استان محسوب می شود.

این مسئول با یادآوری اینکه موسیقی آشیقی که از گذشته های دور رواج داشته، در مجالس عمومی خوانده می شد و همراه با آن اشعار مذهبی در مدح ائمه اطهار (ع) و پیامبر (ص) نیز سروده و خوانده شده است، افزود: موسیقی آشیقی همچنین نقل رشادت قهرمانانی چون شیرین و فرهاد، اصلی و کرم و شیرین بیرچک است که از طریق آن می توان ارزش های اصیل کهن که ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خرم دره سرزمین نغمه و زخمه» وارد دنیای کتاب شد

«خرم دره سرزمین نغمه و زخمه» وارد دنیای کتاب شد