مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 22:372022-02-20بين الملل

زدو خورد شدید پلیس نپال با معترضان به کمک مالی دولت آمریکا


شهروندان نپالی مخالف کمک مالی آمریکا با پلیس ضد شورش در پایتخت این کشور درگیر شده و طی آن شماری از نیروهای امنیتی و مردم مجروح شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، پلیس شهر کاتماندو پایتخت نپال روز یکشنبه برای متفرق کردن معترضان مخالف باکمک مالی نیم میلیارد دلاری ایالات متحده به سوی آن ها گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح ، صدها معترض نپالی سعی کردند از موانع سیم خاردار عبور کرده و به سوی پلیس ضد شورش سنگ پرتاب کردند.

به گفته شاهدان و مقامات در کاتماندو، برخی از معترضان در درگیری با پلیس مجروح شدند.

یک نهاد کمک رسانی دولتی ایالات متحده، در سال 2017 موافقت کرد که 500 میلیون دلار کمک مالی برای تامین بودجه ساخت یک خط انتقال برق به طول 300 کیلومتر (187 مایل) و یک پروژه بهبود جاده در نپال ارائه دهد.

  مقامات دولتی گفتند که این کمک مالی نیازی به بازپرداخت نخواهد داشت و هیچ شرطی ندارد، اما مخالفان می گویند که این توافق قوانین و حاکمیت نپال را تضعیف می کند.

علیرغم اعتراضات شدید، گیانندرا بهادر کرکی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نپال این موافقتنامه را در پارلمان نپال مطرح کرد و گفت که از این پروژه ها مردم نپال سود خواهند برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زدو خورد شدید پلیس نپال با معترضان به کمک مالی دولت آمریکا

زدو خورد شدید پلیس نپال با معترضان به کمک مالی دولت آمریکا