مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 12:022022-02-20بين الملل

اتیوپی فرآیند تولید برق از سد النهضه را آغاز کرد


نخست وزیر اتیوپی از آغاز روند تولید برق از سد النهضه بر روی رود نیل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی، در مرحله مهمی از پروژه بحث برانگیز به ارزش میلیاردها دلار، فرآیند تولید برق از سد النهضه بر روی رود نیل آبی را رسما آغاز کرد.

آبی احمد به همراه مسئولان عالی رتبه از نیروگاه تولید انرژی بازدید کرد و مجموعه ای از دکمه ها را روی صفحه الکترونیکی فشار داد، اقدامی که به گفته مسئولان، آغاز فرآیند تولید قلمداد می شود.

در همین راستا، یک مقام مسئول در جریان مراسم افتتاحیه خاطرنشان کرد: این سد بزرگ توسط اتیوپیایی ها ساخته شده است، اما نه تنها برای اتیوپیایی ها، بلکه برای برادران و خواهران آفریقایی ما نیز مفید و سودمند است.

رسانه های رسمی گزارش دادند که این سد که در غرب اتیوپی و نزدیک مرزهای با سودان واقع شده است، از امروز (یکشنبه) تولید 375 مگاوات برق از یکی از توربین های خود را آغاز کرده است.

در سال 2011 اتیوپی این پروژه را راه اندازی کرد که ارزش آن حدود 4 میلیارد دلار تخمین زده می شود و هدف آن ساخت بزرگترین سد برق آبی در آفریقا با ظرفیت تولید بیش از 5 هزار مگاوات است، اما تنش های منطقه ای را به ویژه با مصر که به رودخانه نیل وابسته است افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتیوپی فرآیند تولید برق از سد النهضه را آغاز کرد

اتیوپی فرآیند تولید برق از سد النهضه را آغاز کرد