مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 08:372022-02-20پزشكي

سهم بیشتر مردان در ابتلا به سرطان / راه های پیشگیری از ابتلا


مدیرگروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سرطان های شایع مردان، گفت: 30 تا 50 درصد مرگ های ناشی از سرطان، - ایسنا/خوزستان مدیرگروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سرطان های شایع مردان، گفت: 30 تا 50 درصد مرگ های ناشی از سرطان، با تغییر یا اجتناب از عوامل خطر سرطان ها قابل پیشگیری است.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هفته سلامت مردان از اول اسفندماه اظهار کرد: سرطان دومین عامل مرگ در جهان به شمار می رود و در سال 2018 از هر شش مرگ، یک مورد به علت ابتلا به سرطان بوده است.

وی با اشاره به سرطان های شایع افزود: سرطان ریه، پروستات، کلورکتال، معده و کبد شایع ترین سرطان ها در مردان و سرطان پستان، کلورکتال، ریه، دهانه رحم و تیرویید شایع ترین سرطان ها در زنان دنیا هستند.

اورنگ با بیان اینکه در سال های اخیر، میزان بروز سرطان در ایران افزایش یافته است، گفت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از میزان ثبت سرطان ها، تعداد موارد جدید سرطان ها در ایران در سال 1396، 134 هزار و 704 مورد بوده که 64 هزار و 788 مورد معادل 48 درصد آن در زنان و 69 هزار و 916 مورد آن معادل 52 درصد در مردان رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم بیشتر مردان در ابتلا به سرطان / راه های پیشگیری از ابتلا

سهم بیشتر مردان در ابتلا به سرطان / راه های پیشگیری از ابتلا