مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 15:272022-02-19اقتصادي

کشاورزی پایدار به مبارزه با آفت لیموترش می رود


محققان در حال اجرای طرحی در راستای تقویت زمینه های تولید کم خطرتر و ایمن لیموترش در استان های جنوبی کشور و برقراری صادرات مداوم آن هستند.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، لیموترش ازجمله محصولات استراتژیک و حیاتی منطقه جنوب کشور است.

میزان تولید لیموترش بر اساس آخرین آمارنامه وزارت جهاد کشاورزی بالغ بر 400 هزار تن است که سبب شده تا کشور ما به عنوان نهمین تولیدکننده این محصول در دنیا شناخته شود.

درحال حاضر یکی از تهدیدهای مهم موجود برای تولید لیموی جهان، بیماری جاروک لیموترش است که از جدی ترین بیماری ‎های لایم در خاورمیانه بوده و در این مناطق، موجب از بین رفتن هزاران اصله درخت لیموترش شده است.

در استان های جنوبی کشور، از زمان وقوع بیماری در سال 1376 تاکنون، تعداد زیادی از درختان به این بیماری، آلوده شده و خشک شدند.

بر اساس آمارهای موجود وزارت جهاد کشاورزی، از زمان شیوع بیماری، جاروک لیموترش تا یک دهه قبل، در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس باعث تخریب 30 درصد از درختان لیموترش شده است که معادل بیش از نیم میلیون اصله درخت در سطحی بالغ بر 7 هزار هکتار است.

در وضعیت کنونی، شیوع بالای بیماری فیتوپلاسمایی جاروک لیموترش در نواحی جنوبی کشور، سبب تهدید این مناطق به نابودی بخش زیادی از باغ های لیموترش و سایر ارق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی پایدار به مبارزه با آفت لیموترش می رود

کشاورزی پایدار به مبارزه با آفت لیموترش می رود