مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-19فرهنگي

ثبت ملی چهار اثر طبیعی استان مرکزی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از ثبت چهار اثر طبیعی استان مرکزی در فهرست میراث ملی کشور خبر داد.

- مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت ملی میراث طبیعی اداره کل ثبت و حریم آثار تاریخی و احیای میراث ناملموس و طبیعی وزارت میراث فرهنگی چهار اثر طبیعی پیشنهادی استان  شامل، درخت توت کهنسال روستای گازران در شهرستان خنداب، دو درخت توت کهنسال روستای استوه شهرستان خنداب، درخت چنار کهنسال امامزاده حلیمه خاتون روستای فرسیمانه شهرستان تفرش از سوی استان مرکزی مطرح و پس از بررسی پرونده هر چهار اثر طبیعی ارائه شده برای ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی به تصویب و مراحل  قانونی و اداری آنها برای صدور  ابلاغیه وزیر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه درخت توت کهنسال گازران معروف به درخت توت قرمز درختی مقدس و مورد احترام در نزد اهالی روستای گازران است افزود: این درخت یکی از قدیمی ترین درختان توت کهنسال ثبت شده در ایران است که قدمت آن بین 400-450 سال تخمین زده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: دو درخت توت کهنسال روستای استوه در محوطه امامزاده آمنه خاتون به فاصله 13 متر از یکدیگر قرار گرفته اند که سن این دو درخت بین 200 تا 280 سال تخمین زده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی چهار اثر طبیعی استان مرکزی

ثبت ملی چهار اثر طبیعی استان مرکزی