مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-19اجتماعي

آثار طبیعی ثبت شده خراسان جنوبی در میراث ملی به 80 اثر رسید


کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: آثار طبیعی ثبت شده در میراث ملی خراسان جنوبی به 80 اثر رسید.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: آثار طبیعی ثبت شده در میراث ملی خراسان جنوبی به 80 اثر رسید.

زهرا رضایی ملکوتی، امروز شنبه 30 بهمن به رسانه های گروهی گفت: با ثبت 5 اثر از شهرستانهای طبس، قاین، زیرکوه و فردوس که شامل درختان کهنسال و جاذبه های زمین است، آثار طبیعی ثبت شده در میراث ملی استان به 80 اثر رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: اکنون 53 درخت کهنسال و 27 اثر شامل چشمه، جنگل، غار، پدیده زمین شناسی، کال، دره و آبشار و در فهرست میراث ملی ثبت شده است و مهمترین اقدام پس از ثبت یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است که باید همه نهادها، دستگاه های دولتی و مردم محلی برای تحقق این امر مهم بکوشند.

رضایی ملکوتی یادآور شد: باید برنامه ریزی ها برای منطقه های طبیعی به صورت مدون انجام شوند، همچنین باید برنامه ریزی های خاصی انجام شود تا که کمترین تخریب، آسیب و خدشه به منظر طبیعی آن ها وارد شود، چون معتقدیم آثار طبیعی تجدید ناپذیرند و اگر از بین بروند نمی توان دوباره آن ها را برگرداند.

شاید اگر یک اثر تاریخی تخریب شود، بتوان بر اساس اسناد بخشی از ان را بازسازی کرد، اما با توجه به شواهد قبلی، اگر یک درخت سرو سه هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار طبیعی ثبت شده خراسان جنوبی در میراث ملی به 80 اثر رسید

آثار طبیعی ثبت شده خراسان جنوبی در میراث ملی به 80 اثر رسید