مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1400 ساعت 16:272022-02-15سياسي

فضائل امیرالمومنین از نگاه یک زیدی مذهب در کتاب «محبوب بلامنازع» منتشر شد


کتاب «المرتب فی فضائل امیرالمؤمنین علی بن ابی‎طالب صلوات الله علیه» با عنوان «محبوب بلامنازع» که درباره‎ فضائل امام علی (ع) است از عربی به فارسی ترجمه و منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، کتاب المرتب فی فضائل امیرالمؤمنین علی بن ابی‎طالب صلوات الله علیه با عنوان محبوب بلامنازع تألیف ابوالقاسم اسماعیل بن احمد بُستی معتزلی از علمای زیدی مذهب قرن چهارم هجری توسط مجتبی سلطانی احمدی و مصطفی گوهری فخرآباد به فارسی ترجمه و در 233 صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین علی علیه السلام مشهد منتشر شد.

کتاب المراتب فی فضائل علی بن ابی‎طالب تألیف اسماعیل بن احمد بُستی درگذشته حدود 420 قمری دانشمند زیدی مذهب ایرانی و از شاگردان مبرّز قاضی عبدالجبار معتزلی است.

مؤلف در این کتاب برای اثبات برتری امام علی (ع) بر دیگر صحابه‎ پیامبر خدا (ص) به ذکر 450 فضیلت آن حضرت پرداخته است.

این فضائل پرشمار بسیار متنوع‎اند که از جمله‎ی آنها می‎توان به بی‎همتایی آن حضرت در محل تولد، شرافت تربیت به دست پیامبر (ص)، شرافت نام‎هایش، ازدواج با حضرت زهرا (س)، اختصاص به برادری با پیامبر خدا (ص)، پیشگامی در اسلام، شرافت به واسطه علم، بخشندگی، شجاعت، ذکر آن حضرت در قرآن، کرامات و اخبار غیبی مربوط به آن حضرت و شرافت فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضائل امیرالمومنین از نگاه یک زیدی مذهب در کتاب «محبوب بلامنازع» منتشر شد

فضائل امیرالمومنین از نگاه یک زیدی مذهب در کتاب «محبوب بلامنازع» منتشر شد