مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 18:222022-02-14اجتماعي

گل نرگس کازرون به ثبت ملی رسید


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون از ثبت ملی مراتع گل نرگس واقع در مناطق جره و بالاده و بلبلک شهرستان کازرون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس از شیراز، محمدجواد جوکاری با اعلام این خبر گفت: مراتع گل نرگس واقع در مناطق جره و بالاده و بلبلک شهرستان کازرون در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و مراتب ثبت ملی این آثار طبیعی را وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به زودی اعلام می شود.

وی افزود: اگر چه دشت و کوهپایه های زاگرس در استان های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد محل رویش گل نرگس است اما با توجه به پرورش یافتن این گل با قدمت زیاد و به صورت ارگانیک در نرگس زارهای کازرون، این گل از لحاظ رایحه و زیبایی ممتایزی برخوردار است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون گفت: اصالت گل نرگس این شهرستان از طریق پژوهش و تحقیق مراجع علمی به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای منطقه در بخش جره و بالاده از توابع شهرستان کازرون به اثبات رسیده است.

جوکاری اظهار کرد: این گیاه پیاز دار با ارتفاع 30 الی 45 سانتیمتر در فصل زمستان به بار می نشیند و گل دهی آن نیز از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن ماه به مدت حدود 45 روز است، این گیاه به سرما مقاوم بوده و محل کاشت آن باید آفتاب گیر باشد، وی افزود: علاوه بر اشتغالزایی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گل نرگس کازرون به ثبت ملی رسید

گل نرگس کازرون به ثبت ملی رسید