مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:522022-02-14اقتصادي

اختصاص 300 میلیارد تومان به پروژه آبرسانی به شهر همدان


استاندار همدان از اختصاص 300 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز پروژه آبرسانیدبه شهر همدان از سد تالوار، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در رابطه با طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان، اظهار کرد: این طرح پس سه سال وقفه از سال 1386 آغاز شد و تاکنون با گذشت 14 سال هنوز به پایان و بهره برداری نرسیده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در ابتدا قرار بود که این پروژه در مدت سه سال و در سال 89 به بهره برداری برسد که عدم تخصیص اعتبار و تأمین منابع مالی، عدم پیگیری های جدی، سبب شد پروژه در مقطعی از سال های گذشته با تعطیلی و کند شدن روند اجرایی مواجه شود.

تا اواخر سال 91 پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان مشکلات عدیده ای از نظر اعتبار و معضلات تملک زمین داشت و همین عوامل سبب شده بود تا پروژه پیشرفت فیزیکی اندکی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به میزان مصرف آب آشامیدنی مردم همدان، بیان کرد: با توجه به افت سطح آب های زیر زمینی و کسری مخازن، کاهش آب دهی چاه ها، خشک شدن قنوات، افت کیفیت منابع آب زیرزمینی، کاهش آب تالاب ها، نشست زمین و ایجاد فروچاله ها که از پیامدهای منفی کم آبی است و همچنین میزان مصرف آب آشامیدنی مورد نیاز، تکمیل این طرح برای تامین آب پایدار اهمیت بسیار زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 300 میلیارد تومان به پروژه آبرسانی به شهر همدان

اختصاص 300 میلیارد تومان به پروژه آبرسانی به شهر همدان