مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-14پزشكي

خارج کردن توده از کلیه یک بیمار در ساوه


یک پزشک متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در ساوه از خارج کردن خارج کردن توده 6 سانتی از کلیه یک بیمار خبر داد.

- دکتر عرفان جلوه مقدم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمار که مردی 75 ساله است در ابتدا به علت احساس ناراحتی در قفسه سینه و پهلو و شک به داشتن مشکل قلبی به پزشک متخصص قلب مراجعه کرده بود و پس از بررسی های لازم مشخص شده بود که این فرد مشکل قلبی ندارد و به انجام سونوگرافی شکم و لگن ارجاع داده می شوند.

وی افزود: پس از انجام سونوگرافی شکم و لگن در بررسی بعمل آمده متوجه وجود توده 6 سانتی متری در کلیه چپ شده و بیمار پس از ارجاع تحت بررسی های لازم قرار گرفت و نهایتا تحت عمل خارج سازی توده کلیه با حفظ کلیه باقیمانده اصطلاحا پارشیل نفرکتومی قرار گرفت.

دکتر جلوه مقدم افزود: نوع توده مشاهده شده در کلیه این بیمار مشخص نیست اما از نوع بدخیم است گرچه باید منتظر ماند تا پاسخ پاتولوژی مشخص و اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه این عمل حدود دو ساعت زمان برد، افزود: این توده خوشبختانه دست اندازی به سایر نقاط بدن مانند عروق و قفسه سینه یا ریه نداشته است و در این عمل قسمتی از کلیه که شامل این توده بود از بدن بیمار خارج شد.

او با اشاره به اینکه در سالهای اخیر انجام این عمل در ساوه سابقه نداشته است، افزود: در گذشته عمل خارج شدن تمامی کلیه انجام شده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خارج کردن توده از کلیه یک بیمار در ساوه

خارج کردن توده از کلیه یک بیمار در ساوه