مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 11:372022-02-12فرهنگي

پچ پچه های جای خالی علیرضا نادری/ تقابل سیاسی 2 کشور در تئاتر فجر؟


ششمین روز چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر سپری شد و در این روز یکی جای خالی علیرضا نادری نمایشنامه نویس و کارگردان مطرح تئاتر ایران، بیش از پیش احساس شد.

- ، یکی از مهمترین درام نویسان و کارگردان های تئاتر ایران طی 3 دهه گذشته علیرضا نادری است؛ هنرمندی که شخصیت و آثارش منحصر به فرد بوده و هست.

چندین سال است که علیرضا نادری در عرصه تئاتر فعالیت نمی کند اما پچ پچه های پشت خط نبرد ، سعادت لرزان مردمان تیره روز ، چهار حکایت از چندین حکایت رحمان ، 77/6/31 و کوکوی کبوتران حرم در تاریخ تئاتر معاصر ایران ماندگار شده اند.

جمعه 22 بهمن و در ششمین روز چهلمین جشنواره تئاتر فجر، مرکز تئاتر مولوی میزبان اجرای نمایش پچ پچه های پشت خط نبرد با کارگردانی محمدرضا خسروشاهی از شهر قم بود.

نکته قابل تأمل این است که علیرضا نادری خود این نمایش را اولین بار در دهه 70 در تالار مولوی به صحنه برده بود.

اجرای پچ پچه های پشت خط نبرد حالا با حضور نسلی از هنرمندان جوان تئاتر روی صحنه رفت؛ نمایشنامه ای که زندگی چند روزه تعدادی رزمنده از اقشار و تفکرات مختلف اجتماعی را به تصویر می کشد.

زمانی فرهاد اصلانی با کارگردانی علیرضا نادری و بعدها نوید محمدزاده با کارگردانی اشکان خیل نژاد و در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر چهلم بازیگران جوانی از شهر قم با کارگردانی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پچ پچه های جای خالی علیرضا نادری/ تقابل سیاسی 2 کشور در تئاتر فجر؟

پچ پچه های جای خالی علیرضا نادری/ تقابل سیاسی 2 کشور در تئاتر فجر؟