مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 09:422022-02-11اقتصادي

کلنگ احداث یک واحد پتروشیمی در پارسیان به زمین زده شد


با حضور استاندار هرمزگان، کلنگ احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان با سرمایه گذاری یک میلیارد و 848میلیون دلار به زمین زده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، کلنگ احداث صنایع پتروشیمی مهتاب پارسیان در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به زمین زده شد.

هم اکنون 131 هکتار زمین مورد نیاز برای تأسیس واحد GTX مجوز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده، واگذار شده است.

با توسعه صنایع پایین دستی متانول و پروپیلن و اتیلن و همچنین تکمیل زنجیره ارزش آن ها، گامی مهم در راستای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته می شود.

این مجتمع با استفاده از خوراک گاز متان (گاز طبیعی) قادر خواهد بود سالانه یک میلیون و 850هزارتن متانول، 438هزارتن پروپیلن، 278هزارتن اتیلن، 300هزار تن پلی پروپیلن و برخی دیگر از محصولات پتروشیمی را تولید کند.

میزان سرمایه گذاری برای احداث این مجتمع پتروشیمی یک میلیارد و 848میلیون دلار است و خوراک مجتمع سالیانه بیش از یک میلیارد و 580میلیون  نرمال مترمکعب گاز طبیعی است.

 سیلوهای ذخیره مواد معدنی و ترمینال سالکو در منطقه ویژه پارسیان به بهره برداری رسید همزمان با دهه فجر، سیلوهای ذخیره مواد معدنی و ترمینال صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حضور استاندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلنگ احداث یک واحد پتروشیمی در پارسیان به زمین زده شد

کلنگ احداث یک واحد پتروشیمی در پارسیان به زمین زده شد