مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 10:022022-02-10اقتصادي

560 هکتار از اراضی کشاورزی فردیس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: طرح سامانه های نوین آبیاری تحت فشار در 560 هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده که در این راستا یک میلیون و 680 هزار متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

- علیرضا بدری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها، افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد محصولات  کشاورزی طرح سامانه های نوین آبیاری تحت فشار در سطح 560 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه 227 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در قالب 2 طرح برای اجرای طرح توسعه روش های نوین آبیاری تحت فشار آماده می شود؛ افزود: با اجرای سیستم های نوین آبیاری توسط اداره جهادکشاورزی شهرستان فردیس، حدود یک میلیون و 680 هزار متر مکعب آب از منابع زیر زمینی صرفه جویی شده است.

  این مقام مسؤول یادآور شد: با اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری تحت فشار به ازاء هر هکتار زمین، از محل اعتبارات طرح ملی سامانه های نوین آبیاری، مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان بلاعوض دولتی به کشاورزان پرداخت می شود.

  تسهیلات کم بهره برای مشاغل خانگی    وی در بخش دیگری تعداد افراد دارای مجوز فعالیت طرح حمایت از مشاغل خانگی در فردیس را 40 خانوار اعلام کرد و گفت: در راستای توانمندسازی کسب و کارهای کوچک و ساما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

560 هکتار از اراضی کشاورزی فردیس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

560 هکتار از اراضی کشاورزی فردیس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد