مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 14:072022-02-08اقتصادي

آغاز خرید الکترونیکی سفته از فردا


وزیر امور اقتصادی و دارایی از فراهم شدن امکان خرید سفته به صورت اینترنتی و غیرحضوری از فردا و به صورت 24 ساعته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه های کاربردی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز با حضور وزیر اقتصاد در محل این وزارتخانه به بهره برداری رسید که این سامانه ها در بخش های معاونت خزانه داری، معاونت اقتصادی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه تهیه و به کارگیری خواهد شد.

یکی از این سامانه ها، سامانه مدیریت بدهی ها و اوراق بازار پول و سرمایه است که در راستای قانون رفع موانع تولید و ظرفیت انتشار اوراق مالی اسلامی و اسناد تسویه خزانه در قوانین بودجه سنواتی طراحی شده است.

هدف این سامانه شناسایی ثبت، پایش، گزارشگری بدهی ها و تسهیل تأمین مالی دولت و تسویه و تهاتر بدهی و مدیریت اوراق مالی است.

بر اساس آمارها تا تاریخ 16 بهمن ماه سال جاری بالغ بر 1448 سند به مبلغ 27 هزار و 948 میلیارد ریال اوراق و اسناد مالی تسویه شده است.

در این جلسه تاکید شد تمام دستگاه های کشور به سامانه مرکز مدیریت بدهی های عمومی و روابط مالی دولت، دسترسی دارند تا بتوانند از این طریق اقدام کنند و دومین سامانه آغاز آزمایشی سامانه سفته و برات الکترونیکی است که یکی از اهداف آن دسترسی آسان مردم و کسب و کارها به سفته و برات بوده تا بتوانند خدمات غیر حضوری دریافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خرید الکترونیکی سفته از فردا

آغاز خرید الکترونیکی سفته از فردا