مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:322022-02-08اقتصادي

حذف کشت محصولات استراتژیک در چهارمحال و بختیاری امکان پذیر نیست


مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: محصولات استراتژیک برای مصرف انسانی و علوفه از اهمیت بالایی برخوردار است که حذف این محصولات از مجموعه تولید امکان پذیر نیست.

- ، محسن مهدوی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت محصولات استراتژیک برای مصرف انسانی و علوفه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: حذف این محصولات از مجموعه تولید استان غیر ممکن است.

وی با اشاره به اینکه تغییر ارقام و کشت محصولات کم آب بر در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: گندم و جو به دلیل ضرورت کشت قابل حذف نیست اما با استفاده از ارقام کم آب بر توانسته ایم مدیریت آب را انجام دهیم.

مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری استفاده از ارقام زودرس را راهی برای صرفه جویی در مصرف آب دانست و ادامه داد: در گذشته ذرت 704 در استان کشت می شد که میزان آب مصرفی بالا بود اما با جایگزین 500 و 600 مصرف آب برای تولید این محصول استراتژیک 40 درصد کاهش یافته است.

مهدوی با بیان اینکه کشت اسپرس در چهار محال و بختیاری جایگزین تولید یونجه و شبدر شده است، مطرح کرد: برای تولید این محصول آب کمتری نیاز است اما در عین حال نیاز علوفه ای استان رفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف کشت محصولات استراتژیک در چهارمحال و بختیاری امکان پذیر نیست

حذف کشت محصولات استراتژیک در چهارمحال و بختیاری امکان پذیر نیست