مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 03:322022-02-08اقتصادي

سهم بخش خصوصی از اعتبارات 500 میلیون دلاری بخش فضایی مشخص شود


دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته از تصویب اعتبارات 500 میلیون دلاری برای بخش فضایی خبر داد و گفت: از هم اکنون باید مسئولان، - دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته از تصویب اعتبارات 500 میلیون دلاری برای بخش فضایی خبر داد و گفت: از هم اکنون باید مسئولان، سهم فعالان این صنعت در بخش خصوصی را مشخص کنند.

دکتر منوچهر منطقی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در شورای عالی فضایی بودجه این فناوری به تصویب رسیده است، افزود: سقف اعتباراتی که برای حوزه فناوری های فضایی در نظر گرفته شده است، 500 میلیون دلار است.

وی با بیان این میزان اعتبارات باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، اظهار کرد: بعد از تصویب بودجه مشخص خواهد شد که چه میزان این اعتبارات برای صنعت فضایی در نظر گرفته می شود.

منطقی با تاکید بر اینکه در این اعتبارات باید بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شود، ادامه داد: بنا بر اعلام مسئولان، در حال حاضر حدود 65 درصد از محصولات و اقلام مورد نیاز بخش نظامی کشور از سوی بخش خصوصی تامین می شود از این رو لازم است در این اعتبارات سهم بخش خصوصی نیز دیده شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته خاطر نشان کرد: بر این اساس باید بخش دولتی و حاکمیتی نقش بخش خصوصی را در صنعت فضایی مشخص کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم بخش خصوصی از اعتبارات 500 میلیون دلاری بخش فضایی مشخص شود

سهم بخش خصوصی از اعتبارات 500 میلیون دلاری بخش فضایی مشخص شود