مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 16:472022-02-07بين الملل

اختلاف روسیه و اوکراین بر سر چیست؟


از نظر روسیه، هرگونه نزدیکی و عضویت جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی سابق در ناتو - که اوکراین نیز یکی از آنهاست - به منزله عبور از خط قرمز مسکو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ تنش ها درباره اوکراین بین غربی ها و روسیه در هفته های اخیر تشدید شده است و آمریکا و ناتو، مسکو را در مورد تجمع ادعایی نظامیانش در نزدیکی مرز اوکراین به آماده شدن برای حمله به این کشور متهم کرده اند.

ایالات متحده، انگلیس، کانادا و کشورهای حوزه بالتیک چندین محموله تسلیحاتی شامل اسلحه، مهمات و سلاح های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده اند.

مسکو همزمان با رد این اتهامات گفته است که این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر طور که صلاح می داند، نیروهایش را در خاک خود جا به جا کند.

روسیه همچنین گفته است که طرح ناتو برای گسترش بیشتر به سمت شرق و مسئله عضویت اوکراین در این ائتلاف از خطوط قرمزش محسوب می شود و چنین اقدامی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

از نوامبر سال 2021 که روسیه به بهانه انجام رزمایش نظامی واحدهایی نظامی از ارتش خود را به مرور در مرز با اوکراین مستقر کرد، کشورهای غربی به روسیه درباره حمله نظامی به اوکراین هشدار داده اند.

روسیه منکر قصد حمله است و می گوید در چارچوب آمادگی های نظامی معمول در برابر تهدیدات امنیت ملی خود در حال انجام رزمایش و جابجایی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف روسیه و اوکراین بر سر چیست؟

اختلاف روسیه و اوکراین بر سر چیست؟