مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 17:372022-02-06اقتصادي

احیای رشته چرم دوزی در چناران


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: سه کارگاه چرم دوزی در شهرستان چناران با کمک تسهیلات اشتغال زایی احیا و در چرخه تولید قرار گرفت.

- محمد طاهریان ‎مقدم اظهار کرد: با کمک کارگروه اشتغال شهرستان تا کنون سه میلیارد ریال تسهیلات برای احیای رشته چرم‎دوزی پرداخت شده است.

در حال حاضر 15 نفر در این سه کارگاه به صورت مستقیم فعالیت دارند و علاوه بر تولید محصولات چرمی 20 هنرجو را نیز آموزش می دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که یکی از سیاست های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی احیای هنرهای سنتی در این شهرستان است، با شناسایی و کمک هنرمندان کارآفرین شهرستان تاکنون رشته های زیورآلات، چرم دوزی، سرمه دوزی، نمدمالی و فرت بافی احیا شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: با احیای این هنر و ایجاد کارگاه محصولات تولیدی از جمله کیف های چرمی مردانه و زنانه، کمربند، جلد قرآن و دیگر محصولات چرمی فروخته و هم هنر چرم دوزی به علاقه مندان آموزش داده می شود.

محصولات چرمی ماندگاری بالایی دارد و این هنرمندان با شروع فعالیت خود تولیدات خود را در شهرستان، استان و حتی استان های دیگر به فروش می رسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای رشته چرم دوزی در چناران

احیای رشته چرم دوزی در چناران