مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 15:522022-02-06سياسي

نظام ستمشاهی مردم را از مشارکت سیاسی کنار گذاشته بود


در نظام ستم شاهی،مردم از مشارکت در امور سیاسی کنار گذاشته شدند و حالت فعالانه خودشان را از دست دادند و در دیکتاتوری رضاخان و پسرش هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان امروز در نشست علمی بازتاب انقلاب اسلامی ایران بر آثار اندیشمندان جهان که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین تقارن این دهه با ماه پر فیض و برکت رجب، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) را گرامیداشت و گفت: برای بررسی و ارزیابی نهضت عظیم انقلاب اسلامی، باید گذشته را مرور کرده و بدانیم که کجا بوده ایم و الان کجا هستیم و چه دستاوردهایی را به دست آورده ایم.

وی افزود: در نظام ستم شاهی، مردم از مشارکت در امور سیاسی و اداره کشور کنار گذاشته شدند و حالت فعالانه خودشان را از دست دادند و در دیکتاتوری رضاخان و پسرش هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت: ویژگی دومی که در دوره رژیم ستم شاهی پهلوی به خوبی مشاهده می شود و اسناد تاریخی نسبت به آن وجود دارد، بحث فقدان حاکمیت قانون و قانون گرایی است، در جامعه وقت ایران، قانون به هیچ عنوان ارزشی نداشت و لفظ قانون فقط برای دستورات شاه مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام ستمشاهی مردم را از مشارکت سیاسی کنار گذاشته بود

نظام ستمشاهی مردم را از مشارکت سیاسی کنار گذاشته بود