مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 15:372022-02-06اقتصادي

بیش از 90 درصد باغ شهرهای استان فارس غیرمجاز هستند


به گفته دادستان مرکز استان فارس، بیش از 90 درصد باغ شهرهای استان غیرمجاز هستند؛ همچنین سازمان بازرسی استان در حال بررسی باغ ویلاهای پیرامون شهرصدرا ازابتدای شکل گیری تا کنون است و مسئولان باید در این زمینه پاسخگوی عملکرد خود باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مسئله باغ شهرها، با مسائلی چون، واگذاری غیرمجاز، تخریب منابع ملی، تغییر کاربری تنیده است.

به بهانه ایجاد کمربند سبز مجوزهای نه چندان معتبری ارائه شد اما به ویلاباغ و تصرف کوه و تغییر کاربری اراضی انجامید و اکنون هیچ دستگاهی مسئولیت آن را نمی پذیرد.

باغ شهرها بیشتر در محدوده پیرامونی شهرها و مناطق خوش آب و هوای استان شکل گرفته اند که نمونه بارز آن بناهایی است که در حریم شهر صدرا در مناطق شیب دار و با تخریب بخشی از کوه احداث شده است.

در حالی که کوه جزء انفال و حق همه مردم است و امکان تملک شخصی آن وجود ندارد.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص ساخت و سازهای پیرامون شهر صدرا گفت: در ورودی شهر صدرا که به تنگ جلاب معروف است، بعد از پل راه آهن یک سری مجموعه ساخته شده که تاریخچه اش به سال 82 برمی گردد، متاسفانه آن زمان کارگروه آمایش استانداری، مقرر می کند که 110 هکتار از محدود حریم شهر صدرا به چند شکل مختلف تفکیک شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 90 درصد باغ شهرهای استان فارس غیرمجاز هستند

بیش از 90 درصد باغ شهرهای استان فارس غیرمجاز هستند