مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 14:472022-02-06اقتصادي

زرگر: تولید پیله ابریشم در مدار اقتصادی قرار گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز نوغانداری کشور با اعلام این مطلب گفت: برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در پنج حوزه احیای باغات توت، - یک مقام مسئول گفت: تولید پیله ابریشم در کشور در مدار اقتصادی شدن قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز نوغانداری کشور با اعلام این مطلب گفت: برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در پنج حوزه احیای باغات توت، ارتقای کیفیت تخم نوغان، آموزش و توانمندسازی کشاورزان و کارشناسان و پرورش پاییزه، تولید پیله ابریشم را اقتصادی تر کرده است.

عدیل سروی زرگر میزان تولید پیله تر ابریشم در بهار و پاییز امسال را 1701 تن عنوان کرد و اظهار داشت: سال جاری 97 درصد هدف تولید محقق شد و به رکورد 13 ساله تولید دست یافته ایم.

وی میزان تولید پیله ابریشم در سال 79 و 89 را به ترتیب 5200 و 570 تن اعلام کرد.

سروی زرگر افزود: با تولید 1701 تن پیله تر ابریشم، میزان خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به تولید داخل ظرف سه سال اخیراز 28 درصد به 52 درصد ارتقا یافته است.

وی درباره عملکرد تولید نیز تصریح کرد: متوسط عملکرد تولید پیله تر ابریشم کشوری نیز به ازای هر جعبه پرورش تخم نوغان به 37 کیلو گرم رسیده و این در حالی است که بهره برداران نمونه 55 تا 60 کی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زرگر: تولید پیله ابریشم در مدار اقتصادی قرار گرفت

زرگر: تولید پیله ابریشم در مدار اقتصادی قرار گرفت