مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 11:522022-02-06فرهنگي

زیارتگاه رقیه خاتون نوش آباد نیازمند ثبت و مرمت است


زیارتگاه رقیه خاتون نوش آباد، یکی از باصفاترین آثار تاریخی شهرستان آران و بیدگل بوده که در اثر بی توجهی و فقدان نگاه فنی به حفظ و نگهداری آن در سال های اخیر دچار صدمات زیادی شده است.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی گفت: زیارتگاه رقیه خاتون نوش آباد، یکی از باصفاترین آثار تاریخی شهرستان آران و بیدگل بوده که در اثر بی توجهی و فقدان نگاه فنی به حفظ و نگهداری آن در سال های اخیر دچار صدمات زیادی شده است.

محمد مشهدی نوش آبادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: زیارتگاه رقیه خاتون نوش آباد، یک بنای ارزشمند از دوره قاجاری است که شامل هفت ایوان و دو بقعه، شبستان، صحن، باغچه، اتاق و مضافات می شود.

وی افزود: این زیارتگاه از دو بقعه تشکیل شده که بقعه غربی معروف به بقعه شاهزاده ابراهیم به ایوانی مشرف بر مسجد متصل و بنای شمالی غربی با سبک گنبد و آجرکاری زیبا نیز بقعه رقیه خاتون است که ظروف نفیس چینی دوران قاجاری و صفوی کارشده در زیر گنبد بقعه زیبایی زیر گنبد را دوچندان کرده است.

این پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: مردم برای حاجت بچه دار شدن از قدیم الایام شمایل هایی از گهواره (نَنو) و کودک را نذر این بقعه می کنند که از حیث مردم شناسی شایسته توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارتگاه رقیه خاتون نوش آباد نیازمند ثبت و مرمت است

زیارتگاه رقیه خاتون نوش آباد نیازمند ثبت و مرمت است